Wednesday 29 August 2012

dari novel ke drama: ADAM DAN HAWA

assalamualaikum n hai smua...
ari ni aku tergerak hati nak tulis bnda ni...smua orang tahu yg skrg ada drama baru yg best gile iaitu ADAM & HAWA lakonan aaron aziz n nadya nissa..drama ni mnjadi favourite aku sebab ia dipetik dari aku punya favourite novel karya aisya sofea...dh berpuluh2 kali aku baca novel tu tnpa jemu..aku suka watak adam mukhriz (am) n msti org ingat aku suka watak tu sebab dia hensem tapi tu pun boleh dikatakan betol jugak la..minor faktor tp yang plg best smpai menyebabkan aku baca byk kali novel tu ialah dia berubah menjalani seorg lelaki yang lebih baik!
aku baru tengok episode 1 dan bagi aku so far so good...aku suka sangat dan aku harap drama ni hit mcm novel dia jugak...
ni aku cerita sikit pasal novel..dia bermula bila ain hawani bekerja sebagai cikgu tadika kepunyaan kak zah merangkap kak am (adam mukhriz). Diorang kenal kt situ..time tu am cuba nak tackle ain tp ain x layan sangat sbb am ni playboy..konflik muncul bila am dan ain di tangkap khalwat..so bermula cabaran dan dugaan dalam hubungan diorang..ain dengan penuh kebenciaan terhadap am n am plak cuba mempertahankan hubungan diorang dan mengharap ain maafkan dia...so kalau korang nak tau kesudahan cerita ni korang boleh la baca novel dia dan tengok drama yang diadaptasikan tu kt tv...
p/s: aku hope lps ni diorang wat la drama diadaptasi dari cerita novel princess ker AA+ BB ker baru gempak...
akhir kata aku hope makin ramai la orang kita aku mula menyukai drama melayu...jgn asyik tgk sinetron jerk or telenovela or drama korea jerk...drama melayu pun best n gempak gak...cewahh terlebih plak aku ni..so tu jerk aku boleh share ari ni so bye..=)




No comments:

Post a Comment